Interne dienstverlening
Servicedesk Duo+
De formatie van de Servicedesk in Duo+ is sinds 2016 ongewijzigd. In de opstartfase en eerste jaren van Duo+ was dit voldoende vanwege de implementering van een selfserviceportal en de continue aanpak om processen efficiënter in te richten. Gedurende de jaren is de vraag verdubbeld. Dit is het gevolg van de groei van de DUO-organisaties en de steeds verder digitalisering van alle processen. De Servicedesk speelt voor de teams Interne Dienstverlening en het Team I&A een steeds grotere frontofficerol. Hierdoor is de werkdruk hoog. Ondanks het aanpassen van de openingstijden is ingrijpen noodzakelijk. Door de uitbreiding van 1,0 fte verwachten we de dienstverlening op niveau te kunnen houden. Voor Diemen levert dit een hogere bijdrage van € 25.000 op.
Postintake in archief
Door de decentralisatie van de interne controle en de wettelijke verplichting vanuit de archiefwet om strak te sturen op de interne controle op postintake en archief is in 2022 iemand voor 0,5 fte belast met deze taken. Dit is niet toereikend. We krijgen meer post, er zijn veel maatwerkafspraken, en er volgen veel acties uit het zaakgerichtwerken. Het is van groot belang dat de huidige parttime functie wordt omgezet naar een fulltime functie. De kosten voor Diemen bedragen € 20.000.